Amerikaans onderzoek heeft aangetoond dat mensen die in een buurt wonen met veilige voetpaden, grote parken en gemakkelijk aan verse groenten en fruit kunnen komen, 38 procent minder kans hebben op het ontwikkelen van diabetes.
Bekend is dat het aantal mensen met diabetes type 2 toeneemt. Recent onderzoek heeft echter aangetoond dat ook diabetes type 1 in bepaalde landen steeds vaker voorkomt.
Volgens wetenschappers van het Universitair Medisch Centrum in Utrecht kan het drinken van minimal drie kopjes thee of koffie per dag, het risico van diabetes type 2 verkleinen.
Onderzoekers van de University of Florida hebben ontdekt dat het regelmatig doen van Tai Chi oefeningen de bloedglucosewaarden bij mensen met diabetes laat dalen, waardoor de diabetes onder controle blijft.
Wanneer volwassenen met diabetes slecht zijn met cijfers, kan dit een negatieve invloed hebben op hun diabetesinstelling. En dit kan een verklaring zijn voor de verschillen tussen rassen voor wat betreft de diabetesinstelling. Nieuw onderzoek heeft dit aangetoond.