|
Het nieuwste boek van Dr. Neal Barnard, ‘Program for Reversing
Diabetes’ beschrijft een krachtige benadering van diabetes waarbij
voedsel een belangrijke rol speelt. De inhoud is gebaseerd op
wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat een plantaardig lowfat
dieet bloedglucosen efficiënter verlaagt dan orale medicatie in
combinatie met het standaard diabetes dieet.
|
|
Lees meer...
|
|
|
Sven-David Müller Nordmann is werkzaam bij het centrum voor
communicatie over voeding en gezondheidsjournalistiek in Aken. Hij
ontkracht in deze functie een persbericht van het ‘Bundesamt voor
Risicobeoordeling’ (BfR) dat kaneelsterren (Duitse koekjes) gevaarlijk
zouden zijn voor de gezondheid.
|
|
Lees meer...
|
|
|
Al gedurende langere tijd wordt aangenomen dat een voedingspatroon met
veel suiker over een langere periode zou kunnen leiden tot een
verhoogde kans op de ontwikkeling van diabetes. Een recente studie
onder 13 gezonde mannen levert echter nauwelijks tot geen bewijzen die
deze aanname ondersteunen.
|
|
Lees meer...
|
|
|
Het Engelse bureau Ofcom dat zich bezighoudt met de advertentiestandaarden, heeft aangekondigd alleen junkfood reclame gedurende programma 's voor kinderen onder de 16 jaar te beperken.
|
|
Lees meer...
|
|
|
De redenen waarom mensen willen afvallen zijn verschillend: Bij de ene bestaat de wens om er aantrekkelijker uit te zijn, om het zelfbewustzijn te versterken of om zich mooier te kunnen kleden. Bij andere mensen liggen vooral gezondheidsredenen ten grondslag aan een dieet: men voelt zich eigenlijk goed, maar de arts raadt toch aan om af te vallen.
|
|
Lees meer...
|
|
|
<< Begin < Vorige 11 12 13 14 Volgende > Einde >>
|