Pistachenootjes verlagen de bloedglucosewaarde
PDF Afdrukken E-mail
© Bohn Stafleu van Loghum, Karin Wordragen   
zaterdag 30 januari 2010

Een studie, uitgevoerd aan de Universiteit van Toronto, suggereert dat het eten van pistachenootjes een positieve invloed heeft op de bloedglucosewaarde. Deze zou er door gaan dalen.

 

Wanneer iemand voedsel met veel koolhydraten eet, zoals witbrood, kunnen pistachenootjes de opname van koolhydraten in het lichaam vertragen. Tijdens de studie kwam ook naar voren dat de nootjes de zin in voeding (trek) onder controle kan houden. Dit doen zij door hormonen die honger stimuleren te remmen. Dit kan op de lange termijn de bloedglucosewaarde op een goed niveau houden.


Eerdere onderzoeken hebben aangetoond dat pistachenootjes het LDL-cholesterol (‘slechte' cholesterol) laten dalen en het HDL-cholesterol laten stijgen.



Geef uw mening

orkagirl - pistachenootjes Registered 11-02-2010 10:16:54
hoeveel mag je van de nootjes eten
is er dan niet dat je bloeddruk in
gevaar komt als je de nootjes eet

groetjes marian
Arja - pistachenootjes IP:82.95.6.xxx 04-07-2010 12:13:30
dit vind ik weer erg.
pistachenootjes zit wel de verkeerde LDL cholesterol.
en teveel van dit veroorzaakt juist te hoge cholesterol, en nog niet te vergeten, dat er ontsettend veel vet in zit, en zout.
dit is echt weer zo'n lachtertje.
mijn man heeft te hoge cholesterol. en mag echt geen pistachenootjes.
echt weer zo'n kul verhaal.
Arja - pistachenootjes IP:82.95.6.xxx 04-07-2010 12:20:08
o ja,
in walnoten zit heel veel goede cholesterol.
de goede vetten.
eet die dan liever.
Schrijf uw commentaar
Naam:
Onderwerp:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Security Image

Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

Laatst geupdate op ( maandag 01 februari 2010 )
 
< Vorige   Volgende >







Ik vind de combinatie 'snoepen en diabetes' maar lastig
Ik vind de combinatie 'snoepen en diabetes' maar lastig